Ars longa, vita brevis

Как да използваме социалните мрежи в полза на аптеката?

Единичните аптеки и малките вериги са изправени пред огромна конкуренция от по-големите вериги аптеки и големите им маркетингови бюджети, така че те трябва да ангажират потенциални пациенти чрез социалните платформи и устройствата, които използват.

Според проучване, 72% от възрастните хора активно използват Facebook. Твърде често аптеките си създават Facebook страница, но не я актуализират. Ако Вие от Вашата аптека разбирате как да се включите ефективно в социалните мрежи, можете да намалите дистанцията и да изградите трайни отношения с потенциални пациенти.

Ето някои съвети за успех със социалните мрежи:

1. Демонстрирайте на пациентите какво прави вашата аптека специална

Всяка аптека има своя уникалност, а повечето аптеки имат специфичен фокус върху нещо, което правят по различен начин, в сравнение техните конкуренти. Уверете се, че подчертавате тези неща в социалните мрежи.

2. Изградете доверие

Представете в социалната мрежа собственика на аптеката, фармацевти или други доверени служители чрез кратки блогове или видеоклипове. Разкажете на пациентите за това, което правите, от кога съществувате и защо вашите служители са изключителни.

3. Демонстрирайте визия

Снимките и видео клиповете са най-ангажиращите елементи на съдържание, които се споделят във всяка социална платформа. Качването на снимки и видео от вашата аптека директно във Facebook ви позволява да следите колко потребители ги виждат.

Направете фотоколаж или графично изображение и текст. Всеки сравнително нов смартфон прави добри снимки и видео. Това е достатъчно, за да даде представа на пациентите за това, което те могат да открият в аптеката.

4. Създайте общност

Създаването на общност насърчава лоялност, като това може да се случи като подчертавате важните събития, случващи се около вас. Споделяйте с общността специални дни и събития, които се случват в аптеката или споделяйте мнението на редовни пациенти за Вашата аптека.

5. Давайте съвети за здравето

Фармацевтите са експерти по лекарствена терапия, но пациентите също се обръщат към своя фармацевт за много здравни области. Предоставянето на информация за текущите здравни проблеми чрез социалните мрежи ще помогне за изграждане на доверие.

5 лекарствени мита, които фармацевтите могат да развенчаят

6. Покажете на пациентите, че държите на тях

Помолете доволни пациенти да споделят в личния си профил мнение за Вашата аптека, като я отбележат или напишат коментар в страницата на аптеката. По този начин, вие ще се свържете на емоционално ниво с потенциални пациенти, които искат да знаят дали може да ви се доверят и защо.  Също така това ще покаже, че държите на всеки един пациент.

7. Ангажирайте се с пациентите

Социалните мрежи са двупосочна улица, така че не забравяйте да отговаряте на коментари и споделени мнения в един истински и автентичен начин. Ако въпросът изисква професионален отговор, използва възможността да поканите пациента на консултация в аптеката.

8. Дайте им забавление

Предложете забавно състезание с полезни награди или поощрения, които можете да предложите. Те не трябва да бъдат свързана със здравето, но трябва да бъдат приятно въведение към Вашата аптека. Крайната цел е да се свържете с потенциални пациенти и да ги опознаете по-добре.

9. Не приемайте пациентите за даденост

Оценявайте, че пациентите искат да следват Вашата аптека в социалните мрежи. Публикувайте постове, в които да показвате, че оценявате тяхната подкрепа.

Социалните мрежи може да имат изумителен ефект, ако се съсредоточите върху обслужване на вашата общност с увлекателно съдържание, като в последствие ще се изгради онлайн и офлайн мрежа. Както с повечето безплатни неща и това ще отнеме време. Така че, дерзайте и се свържете с потенциални пациенти!

Източник: RpsSOme

Абонирай те се за нашия бюлетин
Новини и полезни статии за фармацевти
Може да се отпишете по всяко време!
Подобни статии

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.

Този уебсайт използва бисквитки, за да осигури коректна функционалност и за да събира анонимни статистики за посещенията с цел подобряване на съдържанието. Продължавайки, вие се съгласявате с нашата Декларация за поверителност. Приемам Научи повече