Sandoz подписа споразумение за придобиване на бизнеса на GSK с цефалоспоринови антибиотици, което включва глобалните права върху три утвърдени марки (Zinnat®, Zinacef® и Fortum®) на повече от 100 пазара. Споразумението изключва правата в САЩ, Австралия и Германия върху някои от тези марки, които преди това са били продадени от GSK. В Индия, Пакистан, Египет, Япония (върху някои от марките) и Китай правата ще бъдат запазени от GSK.
Сделката е на стойност 350 милиона щатски долара, плюс допълнителни важни плащания до 150 милиона долара, при спазване на всичките й условия. През 2020 г. трите марки са генерирали общо продажби от около 140 милиона щатски долара на съответните пазари.
В съответствие с интегрираната си производствена стратегия, Sandoz възнамерява в по-дългосрочен план да произвежда Zinnat® в обекти от собствената си мрежа, чието глобално производство на антибиотици е съсредоточено във водещия производствен обект в Kundl, Австрия.
GSK все още има някои антибиотици, включително изследваното лекарство гепотидацин, което се оценява във фаза 3 за лечение на неусложнена инфекция на пикочните пътища и урогенитална гонорея.
Проучването във фаза 2 разкрива, че гепотидацин е 95% ефективен при ерадикация на неусложнена гонорея.
Фармацевтичната индустрия се насочи към проучванията върху антибиотици в последно време, като Международната федерация на фармацевтичните производители и асоциации (IFPMA) събра близо 1 млрд. долара за подкрепа на клинични изследвания на нови антибиотици.