Ново пазарно проучване предполага, че глобалният пазар на клинични изпитвания ще достигне стойност над 77,2 млрд. долара до 2026 г., регистрирайки сложен годишен темп на растеж (CAGR) от 7,1% между 2021 и 2026 г. (прогнозният период).
Според доклада ръстът от 51,25 млрд. долара през 2020 г. се дължи на огнища на инфекциозни заболявания, като COVID-19, които са довели до обширни клинични проучвания за намиране на подходящото лечение и ваксина. Нарастващото налагане на виртуални клинични изпитвания, които позволяват да се събират данни ефективно и безопасно от участниците, без да се изисква пътуване до лабораторията или болницата, също е сериозен двигател на растежа за световния пазар на клинични изпитвания. Докладът подчертава, че нарастващата честота на хронични заболявания и нарастващата нужда от персонализирани лекарства също ще задвижат пазара, заедно с дигитализацията.
Правителствата на различни държави също предоставят подкрепа за клиничните изпитвания, особено за COVID-19, и това удвои разходите за научноизследователска и развойна дейност и ръст в биотехнологичните фирми, което също се очаква да стимулира растежа на пазара до 2026 г. Според доклада се очаква онкологията да продължи да бъде доминиращият сегмент и занапред, поради нарастващите разходи от медицинската индустрия за предклинично и клинично развитие на онкологичните лекарства.
В регионален план се очаква Азиатско-Тихоокеанският регион да бъде свидетел на най-бързия CAGR до 2026 г., поради голям брой пациенти, страдащи от COVID-19 и нарастващият брой биотехнологични фирми. Подкрепата на правителства в страни като Индия и Южна Корея също води до обширни клинични изпитвания в двете страни.
Основните компании, работещи на световния пазар на клинични изпитвания, включват Eli Lilly and Company, Sun Pharmaceutical Industries, Novo Nordisk, Pfizer., GlaxoSmithKline, ICON, Pharmaceutical Product Development Inc., F. Hoffmann-La Roche AG, IQVIA Holdings Inc., Covance Inc ., Syneos Health Inc., PRA Health Sciences Inc., Medpace Holdings, Inc., WuXi Apptec Company Ltd., Thermo Fisher Scientific Inc., наред с други. Според изследователите тези играчи предприемат сливания и придобивания и пускат нови продукти, за да увеличат своя дял на пазара.